• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

TREK Trek El MTB Powerfly Fs 4 Gen 3 Blue Sage/Juniper

Trek El MTB Powerfly Fs 4 Gen 3 Blue Sage/Juniper
Beskrivelse

Sykkelen for deg som leter etter en eMTB med høy komfort og stor kapasitet

Fulldemperen Trek Powerfly FS 4 Gen 3 er en elektrisk terrengsykkel som gir høy komfort og kapasitet på stiene med akkurat den ekstra kraften du trenger for å komme deg fram over lange strekninger og opp bratte bakker. Den myke dempingen temmer ville stier slik at du kan nå nye mål uten å ofre komforten, mens et kraftfullt drivsystem fra Bosch øker din kapasitet slik at du lett kan ta lange klatringer i god fart og dekke uendelig lange strekninger singletrack. Den har Boschs nyeste LED-fjernkontroll og Purion-display som kan kobles sammen med eBike Flow-appen for aktivitetslogging, navigering og Bluetooth-tilkobling.

Nøkkelen til suksess!

  • Ramme i Alpha Platinum Aluminium med innvendig kabelføring som gir beskyttelse og et elegant utseende
  • Rammen har et buet overrør som gir en mer passende høyde over bakken og skaper økt manøvrerbarhet
  • Demperkonfigurasjon med justerbar fjæring og 100/100 mm vandring som alltid er klar for action
  • Drivsystem fra Bosch (Performance Line CX) som passer like bra til pendling til jobb som heftige turer i terrenget
  • Batteriet på 625 Wh gir deg mer kraft per lading, noe som betyr flere runder og mer moro
  • Treks RIB-system - Attraktiv integrert design der batteriet beskyttes av rammen samtidig som det er enkelt å ta av
  • Boschs LED-fjernkontroll gjør det enkelt å bytte assistansenivå, aktivere Walk Assist når du vil lede sykkelen
  • eBike Flow er appen som gjør syklingen din til en personlig skreddersydd opplevelse via brukervennlig tilpasning
  • Intelligent eMTB-funksjon som automatisk gir riktig assistanse i forhold til den aktuelle terrenget
  • Slagkraftig 1x-drivlinje med 9 gir fra Shimano (CUES U4000) med bred utveksling
  • Hydrauliske skivebremser som gir deg kraftfull bremsekraft og trygg kontroll i alle værforhold
  • Hjulsett med aluminiumsfelger og gripevennlige kvalitetsdekk med 2,4 bredde
  • Hjulstørrelse som er tilpasset for rammens størrelse (29-hjul på større rammer og 27,5-hjul på mindre)
  • Med senkepinne kan du senke setet i farten og holde det unna når du suser ned bakkene

Hva får Trek Powerfly FS 4 Gen 3 til å skille seg ut fra mengden?

En robust ramme i aluminium med et ekstremt brukervennlig, avtagbart batteri (RIB) på 625 Wh, en kraftfull elmotor fra Bosch som gir assistanse opp til 25 km/t samt det smarte systemets LED-fjernkontroll og Purion-display. Pluss en dempegafler fra SR Suntour med 100 mm vandring foran og bak, en 9-girs CUES-drivlinje, kraftige hydrauliske skivebremser og en smidig dropper setepinne.

Elmotoren setter en ny standard for el-MTB-ytelse med et dreiemoment på opptil 85 Nm og en intelligent el-MTB-modus med Extended Boost som automatisk justerer assistansenivået etter terrenget. Boschs smarte system med LED-fjernkontroll gjør det enkelt å bytte assistansenivå, aktivere Walk Assist når du vil lede sykkelen. De tydelige LED-lampene kan sees i alle lysforhold og det trengs bare et øyekast for å sjekke batterilading og assistansenivå.

Den nye eBike Flow-appen gjør syklingen din til en personlig tilpasset opplevelse. Bruk den for å tilpasse motorens assistansenivåer, holde oversikt over sykkelstatistikken og integrere informasjonen din med apper som Strava og Apple Health. Den inkluderer til og med funksjoner som navigasjon og servicemeldinger.

Shimano CUES er inspirert av syklistenes behov for en problemfri drivlinje som varer lenge og presterer på topp. Den utgjør en ny base av allsidighet og holdbarhet for sykler. Den har en ny drivlinjeteknologi LINKGLIDE som gir betydelig lengre levetid på slitedeler som kjede, kassett og tannhjul. Teknologien er spesielt utviklet for ekstrem slitestyrke samtidig som den opprettholder jevn og distinkt giring. For ikke å snakke om den herlige pedalfeelingen.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0133170-V339
EAN-kode-
VaremerkeTREK
FargeBlue Sage/Juniper
Knutenummer0133170
Spesifikasjon
PersonaliseringTerrengsykling
ProduktserieTrek Powerfly
ModellserieTrek Powerfly
KjønnUnisex
Damspesifikk 

Damspesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Årsmodell2024
Elektrisk sykkelJa
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Produsentens artikkelnummer-
Produsentens fargeBlue Sage/Juniper
Rammesett
Rammestørrelse-
RammeAlpha Platinum Aluminum, RIB-batteri (avtagbart integrerat batteri), koniskt styrhuvud, invändigt kablage, motorskyddet Motor Armor, pivotlänkage, pakethållar- och skärmfästen, ABP, Boost148, 100 mm slaglängd
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
ForhjulsgaffelTrek
Forhjulsgaffeltype 

Forhjulsgaffeltype

En dempet framgaffel er i dag standard på terrengsykler, rett og slett for å takle terrenget sykkelen brukes i. Det finnes også mange hybridcykler med dempet framgaffel, for å gi deg litt mer komfort på grusveier og eventuelle skogstier. Hvis du skal sykle i skog eller på enklere stier, eller mye på grusvei, så er en dempet framgaffel et godt valg!

Stive framgaffler finnes på standard, racersykler og hybridcykler, og passer best for sykler som for det meste skal være på asfalt. Du får en lettere sykkel, en sykkel som føles kvikkere og en sykkel som oppleves å svare bedre på dine bevegelser. Noen nisjede sykler som fatbikes og touringcykler har også stive framgaffler, men da kompenseres det ofte med veldig brede og solide dekk for å gi litt av komfortfølelsen tilbake. Hvis du skal sykle hovedsakelig på asfalt, og kanskje noen snillere grusvei, så er en stiv framgaffel helt riktig for deg!

Dempet
Bakgaffeltype 

Bakgaffeltype

En terrengsykkel kan deles opp på veldig mange forskjellige måter. Blant annet kan man dele disse inn i såkalte “fullt dempet” og “hardtails”. Dette betyr altså hvor mange typer av dempere som er montert på sykkelen.

Stiv

En hardtail har kun en dempet gaffel foran og en stiv gaffel bak. Fordelen med å kjøre med en stiv bakgaffel er at det ikke går tapt noen kraft på grunn av bakdemperen. I tillegg får du en lavere vekt over hele sykkelen.

Demper

En fullt dempet har i tillegg til en dempet forgaffel også en dempet bakgaffel. Disse syklene har et lenkesystem som sammen med bakdemperen gir en mer komfortabel kjøring, men også en mer stabil og i de fleste tilfeller raskere sykling. På samme måte som forgaffelen demper for å beholde grep og gi økt komfort, så gjør bakdemperen nøyaktig det samme for baksiden.

Dempet
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

-
Hjul
ForhjulsnavBontrager kapslat lager, aluminiumaxel, 6-bults, Boost110, 15 mm genomgående axel
BaknavBontrager aluminium, kapslat lager, aluminiumaxel, 6-bults, Shimano 8/9/10-delad frikrans, Boost148, 12 mm genomgående axel
Fordekk-
Bakdekk-
FelgerBontrager Kovee, dubbel botten, TLR Tubeless Ready, 32-håls, 23 mm bredd, Presta-ventil
Drivverk
KranksettFSA Bosch CK-220, 36T-krans, 165 mm längd
KjedeShimano LG500, 9/10/11-delad
KassettShimano LINKGLIDE LG300, 11–46, 9-växlat
Komponenter
StyrelagerFSA IS-2
StyreBontrager aluminium, 31,8 mm, 15 mm rise, 720 mm bredd
Styrestem-
Setepinne-
Motor
MotorBosch Performance Line CX
Motorplassering 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
-
Motoreffekt 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
MotorlydnivåLav
Dreiemoment 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
85Nm
Maksimal assistansehastighet 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Elektrisk systemBosch
Batteri
BatteriBosch PowerTube 625 Wh, smart system
Batteritype-
Spenning-
Sykkelutstyr
Håndtak/StyretapeBontrager XR Trail Comp, nylon, Lock-on
PedalerVP-536, nylonstomme
SeteBontrager Arvada, stålrails, 138 mm bredd
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY