• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

TREK Trek El MTB Powerfly Sport 5 Equipped Gen 4 White Prismatic/Plasma Grey Pearl

Trek El MTB Powerfly Sport 5 Equipped Gen 4 White Prismatic/Plasma Grey Pearl
Beskrivelse

eMTB med tilbehørene som trengs for både pendlerturer og oppdagelsesferder

Har du omsider innsett at en elektrisk assistert terrengsykkel med moderne og brukervennlig teknologi er det du trenger? Med det førsteklasses Trek Powerfly Sport 5 Equipped Gen 4 flytter du grensene mot steder du aldri trodde du kunne nå med en terrengsykkel. Du får en kompetent eMTB med alt tilbehør som trengs for krevende pendlerturer eller oppdagelsesferder i skogen. Den er konstruert med holdbare komponenter og en kraftig motor fra Bosch samt et brukervennlig system med avtakbart integrert batteri. Du får også praktisk tilbehør som skjermer, bagasjebrett og både for- og baklys som drives av sykkelens elsystem, og denne sykkelen er virkelig klar for alt.

Nøkkelen til suksess!

  • Robust aluminiumsramme (Alpha Platinum) med innvendig kabelføring som gir beskyttelse og et elegant utseende
  • Låsbar forgaffel fra SR Suntour (Zeron 35) med spiralfjæring og 100 mm vandring
  • Drivsystem fra Bosch (Performance Line CX) som passer like godt for pendling til jobb som for heftige turer i terrenget
  • Batteriet på 625 Wh gir deg mer kraft per lading, noe som betyr flere runder og mer moro
  • Treks RIB-system - Attraktiv integrert design der batteriet beskyttes av rammen samtidig som det er enkelt å ta av
  • Intuvia 100-displayet viser sykkeldata, kobler deg til dine Bluetooth-enheter og har en innebygd tyverisikring
  • Boschs LED-fjernkontroll gjør det enkelt å bytte assistansenivå, aktivere Walk Assist når du vil lede sykkelen eller tenne lys
  • Den nye eBike Flow-appen gjør syklingen din til en personlig skreddersydd opplevelse via enkel tilpasning
  • Intelligent eMTB-funksjon som automatisk gir riktig assistanse i forhold til det aktuelle terrenget
  • Slagkraftig 1x-drivlinje med 12 gir fra Shimano (Deore/XT) med imponerende bred utveksling
  • Hydrauliske skivebremser fra Shimano (MT420) gir deg kraftig bremsekraft og trygg kontroll i alle værforhold
  • Hjulsett med slitesterke aluminiumsfelger og grepvennlige dekk fra Bontrager (LT4 Expert) med sjenerøs bredde
  • Hjulstørrelse tilpasset rammens størrelse (29-tommers hjul på større rammer og 27,5-tommers hjul på mindre)
  • Den leveres med mye praktisk utstyr for daglig sykling, for eksempel støtte, skjermer, lys og MIK-bagasjebrett

Høyteknologisk aluminiumsramme som gjør deg til en bedre syklist

Rammen består av en lettvektsramme i Alpha Platinum Aluminum som er kontinuerlig kaldtrukket og redusert på flere punkter i kombinasjon med en moderne geometri. Denne vridningsstive rammen er full av funksjoner som gjør deg til en bedre syklist, eller hva med et konisk styrehode som gir deg presis styring og en mer solid følelse foran, mens Boost 148-navbredden bak gir deg kortere kjedestag og spenstig manøvreringsevne. Den moderne geometrien skaper en herlig velbalansert kjøreopplevelse og dessuten svært kvikk manøvreringsevne. En annen smart detalj er innvendig kabelføring samt praktiske monteringsfester.

Atletisk kvalitetsmotor med dynamisk kjøreopplevelse i hvert tråkk

Kraften kommer fra en dynamisk kvalitetsmotor med sentral plassering som yter et dreiemoment på hele 85 Nm og en intelligent modus som automatisk justerer assistansenivået etter terrenget. Den atletiske elmotoren drives av et kraftig batteripakke på 625 Wh som har en godt beskyttet plassering i diagonalrøret og leverer store mengder miljøvennlig kraft, som gir deg imponerende mengder ekstra kraft.

Elsystemet leverer vanvittig god punch, men minst like imponerende er elmotorens følsomme følelse som skaper en dynamisk følelse i hvert tråkk. Motoren tar deg effektivt og raskt dit du vil uten at du trenger å gjøre hele jobben selv, men du velger selv hvilket assistansenivå du ønsker for øyeblikket.

Intuvia 100-displayet viser sykkeldata, kobler deg til dine Bluetooth-enheter og har en innebygd tyverisikring. Boschs smarte system med LED-fjernkontroll gjør det enkelt å bytte assistansenivå, aktivere Walk Assist når du vil lede sykkelen eller tenne lys (tilvalg). De tydelige LED-lampene kan ses i alle lysforhold og det trengs bare et øyekast for å sjekke batteriladning og assistansenivå.

Slagkraftig 1x-drivlinje samt skivebremser tilpasset for høye hastigheter

Det slagkraftige girsystemet består av en robust krank med enkeltring samt en 12-delt kassett, som gir et giroområde som sørger for at du kan holde en høy fart i alle typer terreng og stigninger. Girene fungerer nesten helt feilfritt og siden de bare inkluderer en girspak, er det enklere å holde oversikt over. Bremsing håndteres av effektive hydrauliske skivebremser som sørger for at du har kraftig bremseeffekt uansett om det er gjørmete, regnfullt eller slaps i sporene.

Langvandret fjæring som leverer økt kontroll og høyere komfort

Foran sitter det en dempegaffel med justerbar luftfjæring og 100 mm vandring. Den er utstyrt med lockout, som innebærer at du kan låse gaffelen og dermed oppnå høyere pedaleffektivitet, noe som er perfekt på jevne partier der effektiviteten er viktigere enn støtdemping.

Robust hjulsett med aluminiumsfelger og optimal størrelsestilpassing

Hjulstørrelsen er tilpasset rammens størrelse, noe som gir deg den perfekte kombinasjonen av høy hastighet, kvikk manøvreringsevne og maksimal kontroll. Det slitesterke hjulsettet fra Bontrager består av robuste aluminiumsfelger og allsidige kvalitetsdekk som briljerer på alt fra hardpakkede grusveier til betydelig løsere underlag. Med sykkelen følger en sykkelstøtte, for- og baklys samt skjermer og et spesiallaget MIK-bagasjebrett for elegant integrasjon.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0133188-V340
EAN-kode-
VaremerkeTREK
FargeWhite Prismatic/Plasma Grey Pearl
Knutenummer0133188
Spesifikasjon
PersonaliseringTerrengsykling
ProduktserieTrek Powerfly
ModellserieTrek Powerfly
KjønnUnisex
Damespesifikk 

Damespesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Årsmodell2024
Elektrisk sykkelJa
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Produsentens artikkelnummer-
Produsentens fargeWhite Prismatic/Plasma Grey Pearl
Rammesett
Rammestørrelse-
Ramme-
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
ForhjulsgaffelTrek
Forhjulsgaffeltype 

Forhjulsgaffeltype

En dempet framgaffel er i dag standard på terrengsykler, rett og slett for å takle terrenget sykkelen brukes i. Det finnes også mange hybridcykler med dempet framgaffel, for å gi deg litt mer komfort på grusveier og eventuelle skogstier. Hvis du skal sykle i skog eller på enklere stier, eller mye på grusvei, så er en dempet framgaffel et godt valg!

Stive framgaffler finnes på standard, racersykler og hybridcykler, og passer best for sykler som for det meste skal være på asfalt. Du får en lettere sykkel, en sykkel som føles kvikkere og en sykkel som oppleves å svare bedre på dine bevegelser. Noen nisjede sykler som fatbikes og touringcykler har også stive framgaffler, men da kompenseres det ofte med veldig brede og solide dekk for å gi litt av komfortfølelsen tilbake. Hvis du skal sykle hovedsakelig på asfalt, og kanskje noen snillere grusvei, så er en stiv framgaffel helt riktig for deg!

Dempet
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

-
Hjul
ForhjulsnavShimano TC500 aluminium, centerlock, 110 x 15 mm genomgående axel
BaknavShimano TC500 aluminium, centerlock, 148 x 12 mm genomgående axel
Fordekk-
Bakdekk-
FelgerBontrager Kovee, dubbel botten, TLR Tubeless Ready, 28-håls, 23 mm bredd, Presta-ventil
Drivverk
KranksettE*thirteen E*spec Plus, 165 mm längd
KjedeShimano Deore M6100, 12-vxl
KassettShimano Deore M6100 10–51, 12-delad
Komponenter
ForbremseShimano hydraulisk skivbroms med 4 kolvar, MT4100-handtag, MT420-bromsok
BakbremseShimano hydraulisk skivbroms med 4 kolvar, MT4100-handtag, MT420-bromsok
Styre-
Styrestem-
Setepinne-
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

-
Motor
MotorBosch Performance Line CX
Motorplassering 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
-
Motoreffekt 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
MotorlydnivåLav
Dreiemoment 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
85Nm
Maksimal assistansehastighet 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Elektrisk systemBosch
Batteri
BatteriBosch PowerTube 625 Wh, smart system
Batteritype-
Spenning-
Visning
VisningBosch Intuvia 100
Sykkelutstyr
Skjermer-
StøttePletscher Comp Flex 18
BagasjebrettMIK-kompatibel bakre pakethållare i aluminium
Håndtak/StyretapeBontrager XR Endurance Comp, Lock-on
PedalerVP-536, nylonstomme
SeteBontrager Commuter Comp
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY