• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

TREK Trek Slash 7 Deore/XT

Trek Slash 7 Deore/XT
Beskrivelse

Vi snakker om monstertrucker og flygende tepper i samme pakke

Stisyklingens ubestridte konge heter Trek Slash 7 og er et langslags-enduromonster designet for å gi maksimal kjøreglede i det aller tøffeste terrenget. Ja, den stormer ufortrødent ned bratte bakker, men er samtidig smidig, lett og imponerende grippy i stigninger. Og foretrekker du å holde deg i parken, vil Slash tilby runde etter runde med adrenalinfylte opplevelser og brede smil mellom dobbelthoppene og droppene. Den er virkelig ekstremt stabil samtidig som den beholdr styringen lekende lett, og for å matche sin økte slaglengde (170/160mm), har Slash en geometri som er både lengre, slakkere og lavere enn sin forgjenger. I praksis betyr dette forbedret stabilitet når du suser ned bakker og på løst underlag, mens den aggressive vinkelen på styrehodet forbedrer pedaleffektiviteten. Slash gir ren underholdning og vil sørge for at du overkommer utfordrende nedoverløp raskere enn noen andre i vennegjengen, og kanskje det aller beste er at jo hardere du kjører, desto mer gir den tilbake...

Nøkkelen til suksess!

  • Slash skinner i endurokonkurranser, men er likevel utrolig gøy på krøtterstier
  • Kraftfull aluminiumsramme (Alpha Platinum) som skaper store smil mellom dobbelthopp og dropp
  • Støtdemperkonfigurasjon med avansert luftfjæring og 170/160mm slaglengde klar til å rocke
  • Kraftfull 1x12-drivlinje fra Shimano (XT/SLX) med kun en girvelger å holde styr på
  • Ekstra beskyttelse på diagonalrøret for å minimere risikoen for alvorlige skader på rammen
  • Avtagbart Knock Block 2.0 med større styringsvinkel for å holde kabler beskyttet uten å ofre svingradius
  • Bredt seterør (34,9 mm diameter) som både er sterkere, mer holdbart og enklere å justere høyden på
  • Dropperpost fra TranzX gjør at du kan senke setet under fart og holde det ute av veien når du kjører nedover
  • Det innebygde oppbevaringsrommet lar deg oppbevare verktøy og andre nødvendigheter
  • Robuste 29-tommers hjul som ruller over alt og flyr gjennom store hopp

Kraftig aluminiumsramme med imponerende egenskaper

Rammen er av avansert aluminium (Alpha Platinum Aluminium) med imponerende vridningsstivhet og et imponerende pivotkoblingssystem i magnesium. Smarte Mino Link lar deg justere rammegeometrien uten negativ innvirkning på dempingen. Du kan finjustere vinkelen på styrehodet med 1/2 ° og høyden på kranklageret med opptil 10 mm, justeres enkelt med en nøkkel. Rammen er spekket med smarte funksjoner (f.eks. beskyttelse av diagonalrøret, slagbeskyttelse, gjengede kranklager, ISCG 05, ekstra bredt seterør) som gjør deg til en enda bedre syklist. Tenk også på et konisk styrehode for presis styring og en solid følelse i fronten, mens intern kabelføring (for girkabler, bremsekabler og den justerbare setepinnen) beskytter kablene og sikrer et rent utseende. Andre smarte funksjoner inkluderer rammeinnbygd oppbevaringsrom og Knock Block 2.0 styrelager som forhindrer styrerøret i å rotere rundt om du krasjer, dette beskytter kablene fra å bli revet ut og kontrollene fra å slå mot rammen.

Dødelig støtdemperkonfigurasjon gir deg klassens beste kontroll

I fronten sitter en luftgaffel fra RockShox (Yari RC) med en slaglengde på 170 mm, og bak finner du en støtdemper fra RockShox (Deluxe Select+) med en slaglengde på 160 mm. Demperne kan tilpasses både vekt og kjørestil, og med luftfjæringens eksklusive Thru Shaft-teknologi får du fantastisk grep, myk kontroll og all den stabiliteten du trenger for å håndtere de bratteste nedkjøringene dag ut og dag inn. Den helt nye innstillingen for lav kompresjon gjør at du kan eliminere effekten av syklistens bevegelser uten å påvirke den nødvendige kompresjonen for høyhastighetskjøring på tøffe skogstier. Takk være Treks unike Active Braking Pivot-teknologi, har designerne klart å skille hvordan dempingen reagerer på kraftene som oppstår ved akselerasjon og bremsing, helt uavhengig av hverandre. Dette betyr i praksis at du kan utnytte demperen fullt ut også under bremsing, og dermed få større kontroll når du trenger det mest. Legg til dette en praktisk justerbar setepinne som lar deg raskt justere setehøyden under fart.

Driftssikker 1x12-drivlinje og skivebremser med imponerende bremsekraft

Den kraftige 1x-drivlinjen kommer fra pålitelige Shimano (XT/SLX) og består av en enkel klinge samt en 12-delt kassett (30Tx10-51T), som sammen gir et bredt spekter av gir som holder deg i høyt tempo uansett terreng eller stigning. Drivlinjen er nesten vedlikeholdsfri, og siden den bare inneholder en girvelger, er den også enkel å håndtere. Bremsingen håndteres av toppkvalitets hydrauliske skivebremser med 4 stempler fra Shimano (MT420), som sikrer kraftig bremsekraft uansett om det er gjørmete, regnfullt eller glatt på stiene.

Robust hjulsett med kvalitetsdekk takler utfordrende terreng

Alt hviler på et hjulsett fra Bontrager som består av robuste aluminiumsfelger og kvalitetsdekk fra Bontrager (XR5 Team Issue) med en bredde på 2,5 tommer, klare for enhver utfordring og som presterer utmerket på alt fra grusveier til løs gjørme. Brede nav (110mm foran, 148mm bak) gir deg hjul som er like stive som 27.5-tommers hjul, men med alle fordelene som større dekk bringer. Med Boost148 kan du i tillegg bruke bredere dekk og større kjederondell uten å påvirke q-faktoren eller pedaleffektiviteten. Baknavet har hele 54 engasjementspunkter, som gir deg nesten øyeblikkelig akselerasjon i stedet for forsinkelse når du tråkker til på pedalene. Du oppnår jevn gange og direkte kraft når du trenger å skyte ut av svingene, og den ekstra pedallåsen sørger for økt kontroll som kan gjøre hele forskjellen på krevende stigninger.

PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0069254
EAN-kode-
VaremerkeTREK
Farge-
Produsentens artikkelnummer-
Spesifikasjon
Personalisering-
Produktserie-
Kjønn-
Damspesifikk 

Damspesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
-
Produsentens farge-
Årsmodell-
Produsentens nettsted-
Elektrisk sykkel-
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm)-
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

-
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

-
Rammesett
Rammestørrelse-
Ramme-
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

-
Forhjulsgaffel-
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

-
Hjul
Fordekk-
Bakdekk-
Dekkdimensjon-
Drivverk
Girspaker-
Bakgir-
Kassett-
Komponenter
Forbremse-
Bakbremse-
Styrelager-
Styre-
Styrestem-
Setepinne-
Håndtak/Styretape-
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

LIKNENDE PRODUKTER

Trek MTB Procaliber 9.5
20 099 kr
fra 18 999 kr
Innsparing
Finnes i flere varianter
-30%
Orbea Enduro MTB Rallon M20 Golden Sand- Black (Matt)

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY