• RASK FRAKT-LEVERING
  • BETAL ENKELT MED KLARNA
  • VANLIGE SPØRSMÅL OG SVAR
0
Ønskeliste
0
Handlekurv

TREK TREK POWERFLY FS 9 EQ Matt Svart /Blank Trek Black

TREK POWERFLY FS 9 EQ Matt Svart /Blank Trek Black
Beskrivelse

Kraftig boost som gjør det enkelt og morsomt å velge sykkelen foran bilen

Søker du utfordrende opplevelser i terrenget? Har du endelig innsett at en fulldempet el-mountainbike med brukervennlig teknologi tilbyr de riktige nøklene? Det kraftige elektriske drivsystemet fra Bosch gjør at du kan fly opp hver klatring som ligger i din vei og sykle lengre enn noen gang i din jakt på eventyr. Den terrengtilpassede Trek Powerfly FS 9 EQ er helt riktig for deg som leter etter en komfortabel, effektiv og rask eMTB som er tilpasset for bruk på ujevnt underlag. Den myke dempingen "jevner ut" knudrete terreng, mens det kraftige elektriske drivsystemet fra Bosch øker din kapasitet, slik at du kan fly opp lange og bratte bakker og dekke lange distanser singletrack. Den nye LED-kontrollen og Kiox-skjermen kan parkobles med eBike Flow-appen for å gi aktivitetslogging, navigasjon og Bluetooth-tilkobling. Et ekstremt brukervennlig, avtakbart batteri som er vakkert integrert i den robuste aluminiumsrammen, en imponerende elmotor fra Bosch som gir kraftig assistanse opp til 25 km/t som hjelper deg å sveve opp bratte bakker og gjør at du kan begi deg ut på lengre, tøffere runder. Du får førsteklasses komponenter, kraftige hydrauliske skivebremser, droppersadelstolpe, et potent drivsystem med en smart kontroll og massiv støtdemping som takler tøffere stier. Med Trek Powerfly FS 9 EQ flytter du grensene mot steder som du aldri trodde at du skulle kunne nå på en fulldempet mountainbike.

Nøkkelen til suksess!

  • Ramme i Alpha Platinum Aluminum med innvendig kabelføring som gir beskyttelse og et elegant utseende
  • Rammen har et buet overrør som gir en mer passende høyde over bakken og øker manøvreringsevnen
  • Dempersystem med justerbar fjæring og 120/100 mm vandring som alltid er klar til å rocke løs
  • Den høypresterende støtdempingen gjør at du kan sykle effektivt og smidig på ujevnt og humpete underlag
  • Drivsystem fra Bosch (Performance Line CX) som passer like bra til pendling til jobben som til heftige turer i terrenget
  • Batteriet på 625 Wh gir deg mer kraft per lading, som betyr flere runder og mer moro
  • Treks RIB-system - Attraktiv integrert design hvor batteriet er beskyttet av rammen samtidig som det er enkelt å ta av
  • LED Kiox-kontroll som kan parkobles med eBike Flow-appen for å gi aktivitetslogging, navigasjon og Bluetooth-tilkobling
  • Boschs LED-fjernkontroll gjør det enkelt å bytte assistansenivå, aktivere Walk Assist når du vil lede sykkelen eller tenne lys
  • Intelligent eMTB-funksjon som automatisk gir riktig assistanse i forhold til det aktuelle terrenget
  • Ekstremt slagkraftig 1x-drivverk med 12 gir fra Shimano (XT) som i prinsippet aldri svikter
  • Hydrauliske skivebremser fra Shimano (XT) gir deg kraftfull bremsekraft og trygg kontroll i alt vær
  • Hjulsett med aluminiumsfelger og dekk fra Bontrager (LT4 Expert) med 2,4" bredde
  • Hjulstørrelse som er tilpasset for rammens størrelse (29"-hjul på større rammer og 27,5"-hjul på mindre)
  • Med senkbar setepinne kan du senke setet i fart og holde det unna når du raser nedover bakkene
  • Den leveres i tillegg med masse praktisk utstyr for daglig sykling, f.eks. skjermer, belysning og MIK-pakkebærer

Høyteknologisk fulldempet aluminiumsramme som gjør deg til en bedre syklist

Rammen utgjøres av en førsteklasses lettvektsramme i Alpha Platinum Aluminum kontinuerlig kaldekstrudert og redusert på flere punkter i kombinasjon med en velbalansert geometri. Den ekstremt stive rammen har et bevist pivothengsel i magnesium og er også hydroformet, som gir mer avanserte rørformer samt høy styrke og minimal vekt. Denne fulldempede rammen er fullpakket med finesser som gjør deg til en bedre syklist, eller hva sier du om et konisk styrhode som gir deg nøyaktig styring og en mer solid følelse foran, mens Boost 148-navbredden bak gir deg kortere kjedestag og spenstig manøvreringsevne. En annen smart detalj er den innvendige kabelføringen (til både gir og bremser) samt praktiske monteringsfester for både pakkebærer og sykkelstøtte.

Den moderne geometrien skaper en herlig velbalansert kjørefølelse og i tillegg virkelig kvikk manøvreringsevne. Resultatet blir pålitelig kontakt med underlaget med ettergivende følelse kombinert med effektiv kraftoverføring, sykkelen reagerer raskt når du vil øke tempoet og den sørger samtidig for at du kan håndtere vanskelige sporvalg på en forbløffende enkel måte.

Dynamisk kvalitetsmotor i samarbeid med et kraftig 1x-drivverk

Kraften kommer fra en dynamisk kvalitetsmotor med sentral plassering fra tyske Bosch (Performance Line CX) som presterer et dreiemoment på hele 85 Nm og en intelligent modus med Extended Boost som automatisk justerer assistansenivået ut fra terrenget. Den atletiske elmotoren drives av et kraftfullt batteripakke på 625 Wh som har en godt beskyttet plassering i diagonalrøret og det leverer mye miljøvennlig kraft, som gir deg imponerende mengder ekstra futt i opp til hastigheter av maksimalt 25 km/t. Fordi både batteriet og elmotoren er plassert i rammens nedre del oppnås et eksemplarisk lavt tyngdepunkt, som gir deg utmerket manøvreringsevne ute i terrenget.

Treks RIB-system (Removable Integrated Battery) har en attraktiv design og er meget brukervennlig: batteriet er helt beskyttet av rammen og det er enkelt å ta av uten verktøy, og du får til og med plass til en flaskeholder. De har også et innebygd håndtak som smidig og enkelt kan fjernes og remonteres i rammen uten bruk av verktøy. Og fordi både batteriet og elmotoren er plassert i rammens nedre del oppnås et eksemplarisk lavt tyngdepunkt, som gir deg utmerket manøvreringsevne ute i terrenget.

Elsystemet leverer fantastisk kraft, men minst like imponerende er elmotorens bemerkelsesverdig forutsigbare følelse som skaper en dynamisk følelse i hvert tramp. Det skyldes i stor grad de tre høykvalitets kraftsensorene og i praksis betyr det at når du tråkker rolig og forsiktig så får du en myk og rolig assistanse. Men tråkker du i stedet raskere, og spesielt hardere, så får du en betydelig mer kraftfull assistanse. Motoren tar deg effektivt og raskt dit du vil uten at du trenger å gjøre hele jobben selv, men du velger selvfølgelig helt selv hvilken assistansenivå du vil ha for øyeblikket. Den har også et lett men likevel kraftig motorskjold som beskytter den fra steiner, greiner og annet som kan komme flygende.

Dens smarte LED Kiox-kontroll kan parkobles med eBike Flow-appen for å gi aktivitetslogging, navigasjon og Bluetooth-tilkobling. Boschs smarte system med LED-fjernkontroll gjør det enkelt å bytte assistansenivå, aktivere Walk Assist når du vil lede sykkelen eller tenne lys (tilleggsutstyr). De klare LED-lampene kan ses i alle lysforhold og det trengs bare et øyekast for å sjekke batterilading og assistansenivå. Den nye eBike Flow-appen gjør din sykling til en personlig tilpasset opplevelse. Bruk den for å tilpasse motorens assistansenivåer, holde oversikt over sykkelstatistikk og integrere din informasjon med apper som Strava og Apple Health. Den inkluderer også praktiske funksjoner som navigasjon og servicemeldinger.

Kraftig 1x-drivverk og skivebremser som er tilpasset for høy hastighet

Den ekstremt kraftige 1x-drivverket er hentet fra Shimano (XT) og består av en bergsikker enkeltklinge samt en 12-delt kassett, som samlet gir et girutvalg som sørger for at du kan holde en høy hastighet i alle typer terreng og stigninger. Det trådløse drivverkets funksjon er nesten helt problemfri og fordi det bare inkluderer en girskifter er det også enklere å holde oversikt over. Bremsingen håndteres av effektive hydrauliske skivebremser fra Shimano (XT) som sørger for at du har kraftig bremsevirkning uansett om det er gjørmete, regnfullt eller sørpete i sporene.

Dempersystem som gir deg økt tråkkeffektivitet og rå kontroll

På fronten sitter en skarp luftgafler fra SR Suntour (Zeron 35 LO R) med en vandring på 120 mm (på rammestørrelse XS og S er vandringen dog 100 mm) og bak sitter en skarp demper fra RockShox (SID Lux Select+) som har en vandring på 100 mm. Demperne kan tilpasses etter kjørestil og er utstyrt med lockout, som betyr at du kan sperre demperne. Denne smarte låsingen gir deg økt tråkkeffektivitet, som er perfekt når det er tid for å spurte eller klatre effektivt.

Med Treks unike Active Braking Pivot har konstruktørene lykkes med å styre hvordan dempingen skal reagere på de kreftene som skapes ved akselerasjon og bremsing, i tillegg helt uavhengig av hverandre. I praksis kan du bruke demperen fullt ut også ved bremsing og du får dermed større kontroll når du trenger det som mest. Legg til en praktisk justerbar setepinne fra Bontrager (Line) som sørger for at du lynraskt kan senke/heve setet i fart og som du også styrer via et lett håndterlig betjeningspanel.

Høykvalitets hjulsett med aluminiumsfelger og optimal størrelse

Hjulstørrelsen er tilpasset etter rammens størrelse (29"-hjul på større rammer og 27,5"-hjul på mindre) som gir deg den perfekte kombinasjonen av høy hastighet, rask manøvreringsevne og maksimal kontroll. Det holdbare hjulsettet har aluminiumsfelger fra Bontrager og grepssikre kvalitetsdekk fra Bontrager (LT4 Expert) som briljerer på alt fra hardpakkede grusveier til betydelig løsere underlag. Powerfly FS 9 EQ leveres i tillegg med mange praktiske utstyr som gir en maksimalt allsidig sykkel for daglig pendling. Med sykkelen følger et sykkelstøtte, front- og baklys samt skjermer og en spesialtilpasset MIK-pakkebærer for ryddig integrering.

Hva sier den internasjonale pressen om Powerfly FS?

  • E-Mountainbike Magazine - "Powerfly FS er en blanding av sporty manøvrering, effektiv tråkking og langturkomfort i et eneste harmonisk konsept. En ren glede å sykle!"
  • Design and Innovation Award - "Juryen var begeistret over den oppreiste og komfortable kjørestillingen på lange turer mens sykkelen også briljerer på middels krevende terreng takket være at den er morsom å sykle på og intuitiv å håndtere.
PÅ DETALJNIVÅ
Artikkelnummer0069237-H861
EAN-kode-
VaremerkeTREK
FargeMatte Black /Gloss Trek Black
Knutenummer0069237
Spesifikasjon
PersonaliseringTerrengsykling, Trekking
ProduktserieTrek Powerfly
ModellserieTrek Powerfly
KjønnUnisex, Dame, Herre
Damspesifikk 

Damspesifikk

Ettersom kvinner og menn ofte har forskjellig anatomi, bygger mange produsenter sykler som er tilpasset dette. Vanligvis er det bare små forskjeller som skiller dem. Blant annet pleier det å være bredere seter, smalere styre og kortere veivarmene. I noen tilfeller lages det også damespesifikke modeller i mindre størrelser og med en skrånende overrør. Noen ganger også i andre farger.
Nei
Årsmodell2022
Vekt (ifølge produsenten)27.05
Produsentens nettstedwww.trekbikes.com/se/sv_SE/p/35271
Elektrisk sykkelJa
Din høyde 

Din høyde

Anbefalt lengde ifølge leverandøren
-
Passer Høyde (cm)-
Produsentens artikkelnummer-
Produsentens fargeMATTE BLACK /GLOSS TREK BLACK
Rammesett
Rammestørrelse-
RammeAlpha Platinum Aluminum, RIB-batteri (avtagbart integrerat batteri), koniskt styrhuvud, invändigt kablage, Motor Armor, pivotlänkage i magnesium, pakethållar- och skärmfästen, ABP, Boost148, 100 mm slaglängd
Rammemateriale 

Rammemateriale

Karbonfiber koster litt mer enn en aluminiumsramme, men den har en rekke fordeler sammenlignet med andre materialer når det gjelder rene kjøreegenskaper. Den er sterkere, lettere, stivere og mer behagelig å sykle på, siden det er et mer levende materiale enn aluminium. Karbonfiber er imidlertid litt mer følsomt for montering av tilbehør som du klemmer rundt rammen, som for eksempel låser eller barneseter. Dette fører til at karbonfiber best egner seg for sportsykler som racersykler og terrengsykler.

Aluminium er et prisgunstig og lett materiale, som passer for alle typer sykler. Det er enkelt å oppnå en virkelig lav vekt samtidig som man beholder styrke og gode kjøreegenskaper, og materialet er heller ikke følsomt for hva du monterer for tilbehør på det. Bare å tut og kjøre og montere på akkurat hva du vil på din sykkel!

Stål er et materiale som kan produseres i mange ulike kvalitetsnivåer. Stål kan bygges veldig billig, og finnes derfor på de enklere syklene i vårt sortiment. Men det kan også være et utrolig ettergivende, holdbart og behagelig materiale når man bruker virkelig fint stål. Det virkelig fine stålet finner man i mange sykler som er beregnet litt mer for langdistansesykling, for eksempel våre fine touring-sykler fra Surly, og Skeppshult-sykler som er bygget i svensk kvalitetsstål (som bidrar til veldig fine komfortegenskaper på de fleste underlag).

Aluminium
ForhjulsgaffelSR Suntour Zeron 35, luftfjädring, LO R-dämpare, hydraulisk Lockout, koniskt styrrör, 44 mm offset, Boost110, 15 mm genomgående axel med skruvfäste, 120 mm slaglängd
Forstilling, type fjæringLuftfjær
Slaglengde foran 

Slaglengde foran

Det å forstå slaglengde på en terrengsykkel kan virke som en skikkelig jungel. En enkel måte å forklare det på, er at jo lengre slaglengde sykkelen har, desto mer ujevn terreng er sykkelen tilpasset for. Sykler med 100 mm slaglengde er først og fremst tilpasset for Cross Country-sykling, altså raskere sykling i mindre teknisk terreng.

En sykkel med 120 mm slaglengde er kanskje det beste allround-valget, siden disse syklene ofte befinner seg mellom en rendyrket racemaskin og en sykkel tilpasset for røff og tøff kjøring blant kvist og stein. Disse syklene passer for alle mosjonister som ønsker å kunne komme seg frem i alle typer terreng, uten å ha ekstreme ambisjoner i noen retning.

En sykkel med 140 mm slaglengde eller mer er perfekt for deg som liker å gi deg ut i mer utfordrende terreng, og kanskje henge i en sykkelpark og sykle nedover bakker så fort du bare kan.

Mange hybrid-sykler har også støtdemping foran, rundt 60-80 mm slaglengde for å øke komforten. Dette bør ikke ses på som noe som gjør at sykkelen kan brukes som en terrengsykkel, men er hovedsakelig for å øke komforten på grusveier og flate stier eller spor.

120 mm
Låsbar framgaffel? 

Låsbar framgaffel?

Låsbar betyr at fjæringens bevegelse låses i en posisjon (eventuelt begrenses) for å lette når man for eksempel sykler i bratte oppoverbakker eller på flatt terreng.

Forskjellige produsenter håndterer dette på ulike måter. Noen fjæringer blir helt låst (stive) mens andre har valgt å for eksempel bremse kompresjonsdempingen.

Med justering på forgaffelen
Hjulstørrelse 

Hjulstørrelse

Hjulstørrelsen er akkurat det det høres ut som - størrelsen på hjulene. Den måles vanligvis i tommer (f.eks. 28") eller i millimeter (f.eks. 622). I Norge er tommer det mest vanlige målet, og derfor har vi valgt å bruke det. Hjulstørrelsens betydning varierer avhengig av sykkeltype.

Barne sykler

Barne sykler betegnes oftest med hjulstørrelse som størrelse på sykkelen, noe som skiller seg fra voksne sykler der rammen er det som bestemmer størrelsen på sykkelen. Det betyr ikke at alle sykler med 24"-hjul er like store, og derfor har vi valgt å, i stedet for å ha en størrelsestabell, angi nøyaktige lengdeanbefalinger for hver enkelt sykkel.

Når man kjøper barne sykkel vil man selvfølgelig at barnet skal kunne vokse med sykkelen. Tenk dog på at en altfor stor sykkel generelt blir for lang, og dermed gir en liggende sittestilling som igjen reduserer barnets oversikt. Velg derfor aldri en sykkel der barnet er mer enn 5 centimeter lavere enn vår angitte lengdeanbefaling.

Mountainbikes

I mountainbikeverdenen finnes det tre hjulstørrelser: 29", 27,5" og 26". 26" var lenge den eneste størrelsen som ble brukt for mountainbikes, men brukes i dag stort sett bare for junior sykler og enklere mountainbikes som er tenkt for transport og lettere mosjon. Ønsker du å trene eller til og med konkurrere med din sykkel, er det 29" eller 27,5" som gjelder. Forenklet kan man si at 29" gir en mer stabil opplevelse, beholder farten bedre og lettere tar deg over små hindringer enn 27,5", mens en 27,5" gir deg en sykkel som oppleves kvikkere i svinger samt litt raskere i akselerasjonen. Mange fulldempede mountainbikes med 27,5" har dessuten lengre vandring, og er tilpasset for mer teknisk og utfordrende terreng.

Racersykler, standardsykler, hybridsykler og andre sykler

For i prinsippet alle sykler unntatt mountainbikes og barne sykler gjelder 28"-hjul som er en godt balansert størrelse som gir både gode forutsetninger for å rulle lett, være komfortabel å sitte på og enkel å manøvrere.

-
Hjul
ForhjulsnavBontrager Line Comp 30, TLR Tubeless Ready, 28-håls, Presta-ventil
BaknavBontrager aluminium, kapslat lager, aluminiumaxel, 6-bults, Boost110, 15 mm genomgående axel
FordekkBontrager LT4 Expert, 29x2,40" (XS och S: 27,5")
FelgerBontrager Line Comp 30
Drivverk
GirspakerShimano XT M8100, 12-delad
BakgirShimano XT M8100, lång arm
KassettShimano XT M8100, 10-51, 12 speed
Komponenter
ForbremseShimano XT M8120 hydraulisk skivbroms med 4 kolvar
BakbremseShimano XT M8120 hydraulisk skivbroms med 4 kolvar
StyrelagerFSA IS-2
StyreBontrager aluminium, 31,8 mm, 15 mm rise, 750 mm bredd
Styrestem-
Bremsetype 

Bremsetype

Felgbremser

De klassiske bremsene for alle typer av sykler som gradvis blir faset ut av skivebremser. Disse styres via hendler fra styret og klemmer til med bremseklosser rundt felgbanen for å stoppe sykkelen. Felgbremser finnes i forskjellige typer for å passe ulike typer sykler og kommer som blant annet V-bremser, cantileverbremser og U-bremser. Fordelen med disse er at de er svært lette å vedlikeholde og har en lav vekt.

Rullebremser

Disse fungerer lik trommelbremser som finnes på blant annet mopeder. Her trykkes bremseklosser ut mot metall inne i en sylinder i midten på hjulet. Disse krever minst vedlikehold og er utrolig driftssikre. Ulempen med disse er at de ikke har like kraftig bremseeffekt som for eksempel skivebremser.

Fotbremse

Standarden som finnes på de fleste klassiske dame- og herresykler. Denne bremsen krever svært lite vedlikehold, men er begrenset hvis du ønsker flere gir. Disse tilhører nemlig spesifikke typer av nav (hjul) som har innkapslede gir, for eksempel Shimano Nexus. Ulempen med disse er at det kreves mer kraft for å bremse ordentlig sammenlignet med andre, samt at du må ha føttene i spesifikke posisjoner for å kunne utøve den ønskede kraften.

Skivebremser

De moderne bremsene på blant annet terrengsykler, hybrid-sykler og en rekke el-sykler. Disse er basert på en bremsekaliper som klemmer til rundt en metallskive ved hjulets nav (midten av hjulet). Dette er svært likt systemene som finnes på både biler og motorsykler og anses som det absolutt beste i dagens marked. Disse er de kraftigste bremsene, krever relativt lite vedlikehold og er svært driftssikre og finnes som både mekaniske (med wire) og hydrauliske (lukket system med olje).

Hydraulisk skivebrems
Antall gir 

Antall gir

Hvor mange gir trenger jeg?

Dette avhenger helt av hvordan du sykler og hva du ønsker å få ut av sykkelen. For å finne ut av dette, må du vite hvordan du kommer til å sykle og om du ønsker å prioritere lavt vedlikehold eller høy ytelse.

Lavt vedlikehold

I dette tilfellet bør du velge et girsystem med navgir. Disse finnes i varianter med 2-11 gir fra blant annet Shimano og deres Nexus-serie som har 3, 7 og 8 gir. Det finnes også Shimano Alfine som er en finere modell som har mindre motstand i mekanikken og finnes med 8 og 11 gir.

Høy ytelse

I dette tilfelle henger antall gir bak sammen med kvalitet. Produsentene konkurrerer om å lage de beste girene med flest antall drev på kassetten. Dette betyr da at de fineste komponentene også er de som har flest antall gir bak. Foran er det enten ett eller to drev som gjelder for de finere delene.

En kombinasjon av begge

I dette tilfellet ser vi på systemer som har 2-3 gir foran og 8-10 drev bak. Disse er av litt enklere byggkvalitet som også har en høyere vekt. Disse er isteden bygget av mer robuste materialer som stål i stedet for aluminium o.l. Disse tåler ofte mer juling, men fungerer ikke like smidig.

12-delt (1 x 12)
GirskifterserieShimano XT
Bakgirserie 

Bakgirserie

Hva betyr for eksempel Shimano SLX? Hver komponentprodusent deler inn sine komponenter som gir, bremser, kranksett osv. i serier, i dette tilfellet er produsenten Shimano og serien SLX.

Seriene spenner fra funksjonelle enkle komponenter til betydelig mer avanserte komponenter med høy presisjon og lav vekt.

Selvfølgelig fungerer gir og bremser fra en enklere serie som de skal, men det skjer ikke med samme presisjon eller følelse som hos komponenter fra en finere serie. Det vil sannsynligvis kreve mer service over tid for de enklere komponentene.

Nedenfor ser du en liste over de største produsentenes serier ordnet slik at den fineste serien er øverst.

Merk at denne tabellen ikke sammenligner ulike merker eller landeveissykling vs. terrengsykling, men den bør kun brukes for å sammenligne innenfor en kolonne.

Shimano terrengsykkelShimano landeveiSRAM terrengsykkelSRAM landeveiShimano navgir
XTR Di2Dura-Ace Di2XX1 EagleRED E-tapAlfine 11
XTRDura-AceXX1Red 22Alfine 8
XT Di2Ultegra Di2XXForce 22Nexus 8
XTUltegraX01 EagleRival 22Nexus 7
SLX105X01ApexNexus 3
DeoreTiagraX0  
AlivioSoraEX1  
AceraClarisX1  
AltusGX Eagle
Tourney GX  
NX Eagle
  NX  
  X9  
  X7  
  X5  
Shimano XT
Motor
MotorBosch Performance CX, motorkropp i magnesium, 250 watt, 85 Nm, assistans upp till 25 km/h
Motorplassering 

Motorplassering

Hvor en motor er plassert bestemmer hvor mye støtte du får, og hvor jevn kraftoverføringen oppleves. En motor plassert på for- eller bakhjulet gir generelt en følelse av at sykkelen skyver på (bakhjul) eller trekker (forhjul), mens en sentrert motor generelt gir inntrykk av at det er du selv som trår (og at du har blitt mye sterkere).

En motor plassert i kranksettet gir altså en rekke fordeler, men er noe dyrere å bygge, noe som gjør at sykkelens pris blir høyere med en krankmontert motor sammenlignet med en bak- eller framhjulsmotor. En hjulmontert motor er altså billigere, og for deg som sykler kortere distanser eller bruker sykkelen relativt lite fungerer dette utmerket for deg - mens en krankmontert motor er å foretrekke hvis du har tenkt å sykle/pendle oftere og lengre.

Mer om krankmontert motor

Motoren er plassert i kranksettet, dvs. midten på sykkelen. Derfor kalles dette også ofte for midtmontert motor eller sentermontert motor. Den gir blant annet følgende fordeler:

  • Jevnere gange, siden en midtmotor har flere sensorer enn motorer som er plassert på hjulene
  • Lettere å bruke uten elektrisk drift, siden det ikke finnes noen motstand i hjulene
  • Bedre vektfordeling i sykkelen noe som gjør syklingen enklere og morsommere
  • Gir økt pedalstyrke, siden elektrisk kraft kommer fra samme sted som pedalstyrken
Kranksett
Motoreffekt 

Motoreffekt

Maksimal tillatt motorstyrke i Sverige er for øyeblikket 250 W. Hvis det er oppgitt en høyere effekt enn 250 W i spesifikasjonene, er det bare en midlertidig verdi ved oppstart eller akselerasjon som synker til 250 W etter noen få sekunder.
250 W
Dreiemoment 

Dreiemoment

Motorens dreiemoment måles i Newtonmeter (Nm) og er et mål på en krafts evne til å vri et objekt rundt en bestemt akse. Forenklet kan man si at jo høyere dreiemoment, desto bedre.
85 Nm
Maksimal assistansehastighet 

Maksimal assistansehastighet

Maksimal tillatt assistansehastighet i Sverige er for øyeblikket 25 km/t. Når du når over 25 km/t, slutter motoren å drive, og du må rett og slett tråkke på egen hånd.
25 km/h
Elektrisk systemBosch
Batteri
BatteriBosch PowerTube 625
BatteritypeLitium-ion
BatteriplasseringInnvendig
Avtagbart batteriJa
Batterikapasitet (Wh)625
Spenning36 V
Batteri inkludert?Ja
Batteriladeryes
Kan lades på sykkelenJa
Visning
VisningBosch SmartphoneHub
AssistansenivåerEco, Off, Sport, Tour, Turbo
SykkelassistanseJa
Sykkelutstyr
Håndtak/StyretapeBontrager XR Endurance Comp, Lock-on // Bontrager XR Endurance Comp
PedalerVP-536, nylonstomme
KUNDENES MENINGER
Også tagget i

ANDRE PRODUKTER I SERIEN Trek Powerfly

LIKNENDE PRODUKTER

Trek Helstøpt Mtb Fuel Ex 8 Gen 6 Matte Pennyflake
44 799 kr
Finnes i flere varianter
Trek MTB Procaliber 9.5
20 099 kr
fra 18 999 kr
Innsparing
Finnes i flere varianter
Trek Trail MTB Roscoe 7 Teal/Trek Black
14 499 kr
Finnes i flere varianter

Din handlevogn(0 artikler)

Handlevognen er tom
Totalt: 0 kr
Til kassen

Favoritter(0 artikler)

Du har ingen favoritter
MENY